NOVOGODIŠNJI KONCERT 2025/26

O KONCERTU

Sarajevska filharmonija će i ove godine održati Novogodišnji koncert, kojim će tradicionalno ispratiti staru i dočekati Novu godinu. Koncerti ovog tipa već su postali jedno od obilježja kulturnog života Sarajeva, a publici donose svečani doživljaj kroz bogat i atraktivan program.

Ovogodišnje izdanje posvećeno je 200. godišnjici rođenja Johanna Straussa mlađeg (1825–1899), najistaknutijeg kompozitora zlatnog doba bečkog plesa i opere. Njegova muzika, oličena u valcerima, polkama i galopima, uticala je na oblikovanje muzičke slike 19. stoljeća i do danas ostala sinonim za bečki muzički stil. Strauss je svojim djelima, poput Na lijepom plavom Dunavu unio plesnu lakoću i melodijsku privlačnost koja je osvojila publiku širom svijeta.

Upravo će djela ovog velikana činiti temelj svečanog programa Sarajevske filharmonije, donoseći sarajevskoj publici prazničnu atmosferu prožetu elegancijom bečke tradicije i vedrim tonovima ovogodišnjeg novogodišnjeg slavlja.

NA PROGRAMU

Johann Strauss mlađi:

Barun Ciganin – Uvertira
Barun Ciganin – „So Elend und so treu ist keiner auf Erden“, čardaš Saffi
Bečka krv, valcer, op. 354
Šišmiš – Uvertira
Šišmiš – „Klänge der Heimat…“, čardaš Rosalinde

(pauza)

Johann Strauss mlađi:

Barun Ciganin – Einzugsmarsch (Ulazni marš) iz 3. čina
Proljetni zvuci, valcer, op. 410
Anina polka (Francuska polka), op. 117
Eljen a Magyar, brza polka, op. 332
Šišmiš – „Mein Herr Marquis…“, Couplet Adele
Ispod gromova i munja (Unter Donner und Blitz), brza polka, op. 324
Na lijepom plavom Dunavu, valcer, op. 314

Ivo Lipanović, dirigent

Dirigent Ivo Lipanović rođen je u Dubrovniku, a podrijetlom je iz Lumbarde na Korčuli. Dirigiranje je studirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Igora Gjadrova i kod Lovra pl. Matačića.

Godine 1986. pobijedio je na natjecanju mladih dirigenata u Zagrebu, te je iste godine, na poziv maestra Vjekoslava Šuteja, angažiran kao zborovođa i dirigent u Operi HNK u Splitu.

Od 1992. do 1998. godine ravnatelj je Opere HNK u Splitu i umjetnički ravnatelj glazbenog programa Splitskog ljeta. U Splitu je ravnao brojnim koncertima, baletima i opernim premijerama, među kojima se posebno ističu Verdijevi Lombardijci, Falstaff, integralna izvedba Aide, Bizetova Carmen, Straussova Salome te prva scenska izvedba u Hrvatskoj Berliozova Faustova prokletstva.

Gostovao je u Operi HNK Zagreb, Operi HNK „I. pl. Zajca” u Rijeci te dirigirao orkestrima Zagrebačke filharmonije, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Varaždinskim komornim orkestrom te u inozemstvu: Simfonijskim akademskim orkestrom iz Seoula, Simfonijskim orkestrom Beneventa, Orkestrom opere iz Cagliarija, Orkestrom Arena di Verona, Orkestrom Deutsche Oper iz Berlina, Filharmonijskim orkestrom Nice, MDR simfonijskim orkestrom iz Leipziga, Slovenskom filharmonijom i Simfonijskim orkestrom slovenske radio-televizije.

Godine 1998. praizvodi i snima ciklus madrigala za djevojački zbor i instrumentalni ansambl Spiriti eccellenti hrvatskog skladatelja Petra Bergama.

Od 1995. godine intenzivno nastupa u inozemstvu – u Seoulu ravna premijerom Verdijeva Don Carlosa, u Državnoj operi u Ankari izvodi Carminu Buranu, Andreu Chéniera, Carmen i Fausta, a u Italiji s velikim uspjehom debitira u Cagliariju s Gounodovim Faustom, kao i u Sassariju s Mascagnijevom Cavallerijom Rusticanom. Tijekom 1996. u Veroni s pijanistom Aldom Ciccolinijem integralno izvodi Saint-Saënsove glasovirske koncerte i simfonije F. Mendelssohna.

Višegodišnji je docent i stalni gost dirigent u Teatro Lirico Sperimentale u Spoletu na specijalizaciji za mlade pjevače i orkestralne glazbenike, gdje je ujedno dirigirao premijerama Gounodova Fausta, Massenetova Werthera i Mozartovih Le nozze di Figaro, Mascagnijeve Cavallerije Rusticane, Wolf-Ferrarijeve Il segreto di Susanna te Puccinijeve Manon Lescaut.

U ožujku 2000. dirigira premijerom Evgenija Onjegina u Opéra de Nice s velikim opernim zvijezdama Barbarom Hendricks, Vladimirom Chernovom, Zoranom Todorovićem i Mattijem Salminenom. Nakon uspješnog debija u listopadu 1999. u Deutsche Oper u Berlinu s Orffovom Carminom Buranom, ponovno je angažiran te, s velikim uspjehom, na dan Verdijeve smrti (27. siječnja 2001.) dirigira svečanom predstavom Falstaffa u toj poznatoj opernoj kući.

Nakon Onjegina u Nici, započinje plodnu umjetničku suradnju sa sopranisticom Barbarom Hendricks. Zajedno koncertiraju u Švicarskoj i Francuskoj, a u listopadu 2003., nakon uspješnog koncerta u Zagrebu, ostvaruju veliku francusku turneju sa završetkom u poznatom pariškom kazalištu Châtelet.

Od 2001. do 2003. bio je na dužnosti generalnog glazbenog ravnatelja Državne opere u Ankari i Festivala u Aspendosu.

Dobitnik je nagrade „Milka Trnina” Hrvatskog društva glazbenih umjetnika za 2003. godinu.

Godine 2004. u Bresci dirigira Madamom Butterfly u povodu 100. obljetnice konačne verzije te Puccinijeve partiture s ansamblima veronske Arene, a u Teatro Filarmonico u Veroni 2005. postavlja novu produkciju Verdijeve Traviate.

U posljednjih nekoliko godina intenzivnije nastupa u hrvatskim opernim kućama. Tako u sezoni 2007./2008. u sva četiri nacionalna kazališta dirigira premijerama: Gotovčev Ero s onoga svijeta (HNK „I. pl. Zajca” Rijeka), Puccinijevu Manon Lescaut (HNK Split), Puccinijev TriptiH (HNK Zagreb) te Rahmanjinovljeva Aleka i Mascagnijevu Cavalleriju Rusticanu (HNK Osijek).

Godine 2009. u Teatro Vittorio Emanuele u Messini ravna premijernom izvedbom Bizetove Carmen, a u Rijeci praizvodi novu domaću operu Alfija Kabilja Casanova u Istri.

U srpnju 2010. premijerno dirigira simfonijskim koncertima i operama Cavalleria Rusticana i Pagliacci na festivalu Luglio musicale Trapanese na Siciliji, da bi sljedeće godine dirigirao premijerom Puccinijeve Tosce, a 2014. Bizetove Carmen.

Godine 2012. u HNK Split, a za Muzički biennale Zagreb, praizvodi operu Maršal hrvatskog skladatelja Silvija Foretića.

S Invom Mulom i Zagrebačkom filharmonijom snimio je za Virgin CD Il bel sogno s arijama iz opera Gounoda, Masseneta, Puccinija i Verdija. S Elenom Mosuc i Zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a za Sony snimio je CD s arijama Rossinija, Bellinija i Donizettija.

Uz maestra Šuteja višegodišnji je dirigent humanitarnog spektakla Opera pod zvijezdama na zagrebačkoj Šalati, kao i mnogih koncerata Zagrebačke filharmonije na kojima su nastupile operne zvijezde José Carreras, Inva Mula i Denyce Graves.

Od 2007. godine djeluje kao samostalni umjetnik stalno nastanjen u Zagrebu, a od listopada 2014. postavljen je za ravnatelja Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu i ravnatelja glazbenog programa Splitskog ljeta.

Nela Šarić, sopranistica

Hrvatska sopranistica Nela Šarić diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (prof. Cynthia Hansell-Bakić) i na Wales International Academy of Voice, gdje je studirala kod renomiranog tenora Dennisa O’Neilla i sopranistice Nuccie Focile. Tokom studija na WIAV-u Nela je imala priliku raditi i usavršavati se sa brojnim uglednim pedagozima, uključujući maestra Richarda Bonyngea i Dame Kiri Te Kanawa. Bila je članica Međunarodnog opernog studija 2015. godine u Gijonu, Španija.

Nela je dobitnica Prve nagrade i Specijalne nagrade Tokijske metropolitanske operne fondacije na Međunarodnom takmičenju „Riccardo Zandonai“ 2017. u Italiji, Prve nagrade i Nagrade publike na Međunarodnom takmičenju „Stuart Burrows“ 2017. u Velsu, UK, te Druge nagrade na Pjevačkom takmičenju „Otto Edelmann“ u Austriji. Također je bila finalistica prestižnog Međunarodnog pjevačkog takmičenja „Hans Gabor Belvedere“ u Rusiji i Međunarodnog pjevačkog takmičenja „Zinka Milanov“ u Hrvatskoj.

Među njenim nedavnim angažmanima ističu se uloge: pokrivala je ulogu Violette Valery u La traviati u Velškoj nacionalnoj operi, pjevala je Musettu u La bohème u Sendai Music Hallu i Gildu u Rigolettu u Emerald Hallu u Japanu, izvela Fauréov Requiem s New York’s West Village Chorale, nastupila na gala koncertu povodom 70. godišnjice Hrvatskog narodnog kazališta u Zadru, kao i na dodjeli nagrade „Milka Trnina“. Nastupala je sa svim vodećim hrvatskim orkestrima i ansamblima. Snimila je baroknu muziku zadarskih kompozitora iz 19. stoljeća u produkciji Ede Mičića, te je intenzivno koncertirala širom Hrvatske u renesansnom repertoaru sa renomiranim lutnjistom Edinom Karamazovim.

Surađivala je s istaknutim umjetnicima i dirigentima poput Riccarda Mutija, Lorenza Tazzierija, Michaela Conleya, Guida Mancisija, Josea Gomeza, Mladena Tarbuka, Tomislava Fačinija, Ede Mičića i Saše Britvića, kao i sa rediteljima Sarah Crisp, Yasuhirom Miuraom, Ignaciom Garcijom, Sandrom Martinović, Krešimirom Dolenčićem i Dorom Ruždjak Podolski. Radila je i sa vokalnim pedagozima Joyce Fieldsend, Garethom Jonesom, Julianom Smithom, Dellom Jones, Davidom Gowlandom, Garethom Morellom, Anthonyjem Negusom, Marcom Canepom, Pierreom Mauriceom Barlierom, Tanyom Harrison i Jacqueline Pischorn. Učestvovala je i na majstorskim radionicama koje su vodili Raina Kabaivanska, Susan Bullock, Nelly Miricioiu, Ryland Davies, Annemarie Zeller, Larry Allan Smith, Benno Schollum, Mary Logan-Hastings, Helena Lazarska i Judith Kopecky.

Za svoje izuzetne uspjehe i dostignuća na polju muzike, Nela je odlikovana Grbom Grada Zadra.

Datum: 31.12.2025
Vrijeme: 19:30h
Dirigent: Ivo Lipanović
Solista: Nela Šarić

CIJENE ULAZNICA:

I ZONA
(LOŽE)

90 KM

II ZONA
(PARTER)

80 KM

III ZONA (BALKON I GALERIJE)

70 KM

Karte možete kupiti online, te svim prodajnim mjestima sistema kupikartu.ba.

imate pitanje?

Skip to content