Sarajevska filharmonija će i ove godine održati Novogodišnji koncert, kojim će tradicionalno ispratiti staru i dočekati Novu godinu. Koncerti ovog tipa već su postali jedno od obilježja kulturnog života Sarajeva, a publici donose svečani doživljaj kroz bogat i atraktivan program.
Ovogodišnje izdanje posvećeno je 200. godišnjici rođenja Johanna Straussa mlađeg (1825–1899), najistaknutijeg kompozitora zlatnog doba bečkog plesa i opere. Njegova muzika, oličena u valcerima, polkama i galopima, uticala je na oblikovanje muzičke slike 19. stoljeća i do danas ostala sinonim za bečki muzički stil. Strauss je svojim djelima, poput Na lijepom plavom Dunavu unio plesnu lakoću i melodijsku privlačnost koja je osvojila publiku širom svijeta.
Upravo će djela ovog velikana činiti temelj svečanog programa Sarajevske filharmonije, donoseći sarajevskoj publici prazničnu atmosferu prožetu elegancijom bečke tradicije i vedrim tonovima ovogodišnjeg novogodišnjeg slavlja.
Johann Strauss mlađi:
Barun Ciganin – Uvertira
Barun Ciganin – „So Elend und so treu ist keiner auf Erden“, čardaš Saffi
Bečka krv, valcer, op. 354
Šišmiš – Uvertira
Šišmiš – „Klänge der Heimat…“, čardaš Rosalinde
(pauza)
Johann Strauss mlađi:
Barun Ciganin – Einzugsmarsch (Ulazni marš) iz 3. čina
Proljetni zvuci, valcer, op. 410
Anina polka (Francuska polka), op. 117
Eljen a Magyar, brza polka, op. 332
Šišmiš – „Mein Herr Marquis…“, Couplet Adele
Ispod gromova i munja (Unter Donner und Blitz), brza polka, op. 324
Na lijepom plavom Dunavu, valcer, op. 314
Dirigent Ivo Lipanović rođen je u Dubrovniku, a podrijetlom je iz Lumbarde na Korčuli. Dirigiranje je studirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Igora Gjadrova i kod Lovra pl. Matačića.
Godine 1986. pobijedio je na natjecanju mladih dirigenata u Zagrebu, te je iste godine, na poziv maestra Vjekoslava Šuteja, angažiran kao zborovođa i dirigent u Operi HNK u Splitu.
Od 1992. do 1998. godine ravnatelj je Opere HNK u Splitu i umjetnički ravnatelj glazbenog programa Splitskog ljeta. U Splitu je ravnao brojnim koncertima, baletima i opernim premijerama, među kojima se posebno ističu Verdijevi Lombardijci, Falstaff, integralna izvedba Aide, Bizetova Carmen, Straussova Salome te prva scenska izvedba u Hrvatskoj Berliozova Faustova prokletstva.
Gostovao je u Operi HNK Zagreb, Operi HNK „I. pl. Zajca” u Rijeci te dirigirao orkestrima Zagrebačke filharmonije, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Varaždinskim komornim orkestrom te u inozemstvu: Simfonijskim akademskim orkestrom iz Seoula, Simfonijskim orkestrom Beneventa, Orkestrom opere iz Cagliarija, Orkestrom Arena di Verona, Orkestrom Deutsche Oper iz Berlina, Filharmonijskim orkestrom Nice, MDR simfonijskim orkestrom iz Leipziga, Slovenskom filharmonijom i Simfonijskim orkestrom slovenske radio-televizije.
Godine 1998. praizvodi i snima ciklus madrigala za djevojački zbor i instrumentalni ansambl Spiriti eccellenti hrvatskog skladatelja Petra Bergama.
Od 1995. godine intenzivno nastupa u inozemstvu – u Seoulu ravna premijerom Verdijeva Don Carlosa, u Državnoj operi u Ankari izvodi Carminu Buranu, Andreu Chéniera, Carmen i Fausta, a u Italiji s velikim uspjehom debitira u Cagliariju s Gounodovim Faustom, kao i u Sassariju s Mascagnijevom Cavallerijom Rusticanom. Tijekom 1996. u Veroni s pijanistom Aldom Ciccolinijem integralno izvodi Saint-Saënsove glasovirske koncerte i simfonije F. Mendelssohna.
Višegodišnji je docent i stalni gost dirigent u Teatro Lirico Sperimentale u Spoletu na specijalizaciji za mlade pjevače i orkestralne glazbenike, gdje je ujedno dirigirao premijerama Gounodova Fausta, Massenetova Werthera i Mozartovih Le nozze di Figaro, Mascagnijeve Cavallerije Rusticane, Wolf-Ferrarijeve Il segreto di Susanna te Puccinijeve Manon Lescaut.
U ožujku 2000. dirigira premijerom Evgenija Onjegina u Opéra de Nice s velikim opernim zvijezdama Barbarom Hendricks, Vladimirom Chernovom, Zoranom Todorovićem i Mattijem Salminenom. Nakon uspješnog debija u listopadu 1999. u Deutsche Oper u Berlinu s Orffovom Carminom Buranom, ponovno je angažiran te, s velikim uspjehom, na dan Verdijeve smrti (27. siječnja 2001.) dirigira svečanom predstavom Falstaffa u toj poznatoj opernoj kući.
Nakon Onjegina u Nici, započinje plodnu umjetničku suradnju sa sopranisticom Barbarom Hendricks. Zajedno koncertiraju u Švicarskoj i Francuskoj, a u listopadu 2003., nakon uspješnog koncerta u Zagrebu, ostvaruju veliku francusku turneju sa završetkom u poznatom pariškom kazalištu Châtelet.
Od 2001. do 2003. bio je na dužnosti generalnog glazbenog ravnatelja Državne opere u Ankari i Festivala u Aspendosu.
Dobitnik je nagrade „Milka Trnina” Hrvatskog društva glazbenih umjetnika za 2003. godinu.
Godine 2004. u Bresci dirigira Madamom Butterfly u povodu 100. obljetnice konačne verzije te Puccinijeve partiture s ansamblima veronske Arene, a u Teatro Filarmonico u Veroni 2005. postavlja novu produkciju Verdijeve Traviate.
U posljednjih nekoliko godina intenzivnije nastupa u hrvatskim opernim kućama. Tako u sezoni 2007./2008. u sva četiri nacionalna kazališta dirigira premijerama: Gotovčev Ero s onoga svijeta (HNK „I. pl. Zajca” Rijeka), Puccinijevu Manon Lescaut (HNK Split), Puccinijev TriptiH (HNK Zagreb) te Rahmanjinovljeva Aleka i Mascagnijevu Cavalleriju Rusticanu (HNK Osijek).
Godine 2009. u Teatro Vittorio Emanuele u Messini ravna premijernom izvedbom Bizetove Carmen, a u Rijeci praizvodi novu domaću operu Alfija Kabilja Casanova u Istri.
U srpnju 2010. premijerno dirigira simfonijskim koncertima i operama Cavalleria Rusticana i Pagliacci na festivalu Luglio musicale Trapanese na Siciliji, da bi sljedeće godine dirigirao premijerom Puccinijeve Tosce, a 2014. Bizetove Carmen.
Godine 2012. u HNK Split, a za Muzički biennale Zagreb, praizvodi operu Maršal hrvatskog skladatelja Silvija Foretića.
S Invom Mulom i Zagrebačkom filharmonijom snimio je za Virgin CD Il bel sogno s arijama iz opera Gounoda, Masseneta, Puccinija i Verdija. S Elenom Mosuc i Zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a za Sony snimio je CD s arijama Rossinija, Bellinija i Donizettija.
Uz maestra Šuteja višegodišnji je dirigent humanitarnog spektakla Opera pod zvijezdama na zagrebačkoj Šalati, kao i mnogih koncerata Zagrebačke filharmonije na kojima su nastupile operne zvijezde José Carreras, Inva Mula i Denyce Graves.
Od 2007. godine djeluje kao samostalni umjetnik stalno nastanjen u Zagrebu, a od listopada 2014. postavljen je za ravnatelja Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu i ravnatelja glazbenog programa Splitskog ljeta.
Diplomirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi mr. art. Lidije Horvat Dunjko, red. prof. art. Srednju glazbenu školu pohađala je u Varaždinu u razredu mr. prof. Valentine Geci Koren. Nakon uspješnog maturalnog koncerta, upisala je pjevanje na Akademiji za glasbo u Ljubljani, gdje je studirala tri godine u klasi doc. mag. art. prof. Barbare Fürst. Tijekom svojeg obrazovanja natjecala se na brojnim državnim i međunarodnim natjecanjima s izvrsnim rezultatima, uključujući:
– „Lav Mirski“ (Osijek, 2015)
– Međunarodno pjevačko natjecanje (Maribor, 2016)
– „Daleki akordi“ (HNK Split, 2016)
– „Giovani Musicisti – Citta di Treviso” (Italija, 2017)
– „Jadranski akordi” (Kraljevica, 2017)
– „Bistrički zvukolik“ (Marija Bistrica, 2018)
– „Slovensko državno natjecanje TEMSIG” (2019)
– „Lions Grand Prix” (Rijeka, 2019)
– Međunarodno natjecanje „Vera Kovač Vitkai” (Novi Sad, 2021)
– „13. međunarodno natjecanje Lirico Citta’ di Brescia omaggio a Maria Callas“ (Italija, 2021)
– 10. hrvatsko natjecanje mladih glazbenih umjetnika „Papandopulo“ (Zagreb, 2022)
– Međunarodno pjevačko natjecanje „Zinka Milanov” (HNK Rijeka, 2022)
– 7. međunarodno pjevačko natjecanje „Otto Edelmann” (Beč, 2022)
– Međunarodno natjecanje „Ottavio Ziino” (Rim, 2023)
Nastupala je kao solistica u Hrvatskoj i inozemstvu. Izdvajaju se nastupi na Varaždinskim baroknim večerima s Varaždinskim komornim orkestrom. Surađivala je s Gudačkim kvartetom Rucner, Tamburaškim orkestrom HRT-a, Riječkim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom u Lienzu, Državnim orkestrom Braunschweig, Komornom filharmonijom Webern i Državnim orkestrom Košice.
Surađivala je s dirigentima kao što su Peter Valentovič, Simon Krečič, Siniša Leopold, Darijan Ivezić, Luka Vukšić, Matija Fortuna, Gerald Maira, Vladimir Kiradijeb, Vinicius Kattah i Srboljub Dinić. Uloge koje je tumačila uključuju solo za soprana u Orffovoj kantati „Carmina Burana”, Vilu u Massenettovoj operi „Pepeljuga“, Mollie u Kuljerićevoj „Životinjskoj farmi“, kraljicu Roxane iz opere „Kralj Roger“ Karola Szymanowskog, ulogu Druge Žene u operi “Dido i Eneja” Henryja Purcella, božicu Veneru iz opere “Amfitrion” Borisa Papandopula, te Kate Pinkerton u operi “Madama Butterfly” Giacoma Puccinija. Redatelji s kojima je surađivala uključuju Marina Blaževića, Krešimira Dolenčića, Kristinu Grubišu i Marija Kovača.
Kazališta u kojima je nastupala uključuju HNK u Zagrebu, HNK u Varaždinu, HNK Ivana pl. Zajca, Veliku dvoranu Vatroslava Lisinskog, Theatre Ghione u Rimu, Slovačko Narodno kazalište u Košicama, Mađarsku državnu operu u Budimpešti te Državno kazalište Braunschweig.
Datum: 31.12.2025
Vrijeme: 19:30h
Dirigent: Ivo Lipanović
Solista: Gabriela Hrženjak
CIJENE ULAZNICA:
I ZONA | 90 KM |
II ZONA | 80 KM |
III ZONA (BALKON I GALERIJE) | 70 KM |
Karte možete kupiti online, te svim prodajnim mjestima sistema kupikartu.ba.