11. Oktobar 2017. 20:00

Koncert posvećen 100 godina rođenja Avde Smailovića

Narodno pozorište Sarajevo

Svečano otvaranje 7. Internacionalnog Festivala "Muzika na žici"

L. Bernstein: Serenada za solo violinu, gudački orkestar i udaraljke
G. von Einem: Tanz Rondo op. 27
A. Smailović: Concertino za klavir, klarinet, timpane i orkestar "Drvar"
A. Smailović: "Lirika sa pepela" - ciklus pjesama na stihove Dare Sekulić
A. Smailović: "AD HOMINEM" - koncertni stav za simfonijski orkestar

EDO MIČIĆ Dirigent
VIOLETA SMAILOVIC-HUART  Violina
PAOLETTA MAROCCU Sopran
MEJRA SMAILOVIĆ Klavir
VEDRAN TUCE Klarinet
IRFAN KAMENJAŠEVIĆ Timpani

 

EDO MIČIĆ, dirigent

Edo Mičić (Zadar, 1962) je prvo učio klavir, potom klarinet, a na Muzičkoj akademiji u Zagrebu studirao je na teoretsko-pedagoškom odsjeku. Potom prelazi u Graz, gdje je na Muzičkom univerzitetu učio dirigovanje u klasi Milana Horvata i Martina Turnovskog (Turnovsky).
1995. angažovan je kao asistent, a četiri godine kasnije naimenovan je za predavača na odsjeku za kompoziciju i dirigovanje na Univerzitetu u Grazu.

Po sticanju diplome, počinje sarađivati sa različitim horovima i domaćm i inostranim orkestrima. Premda u prvo vrijeme okrenut repertoaru bečkih klasičara i romantičara, postepeno se usmjerava na savremenu muziku, postajući vremenom jedan od njenih uvaženih specijalista-tumača. Od 1995. vodi Ensemble for New Music u KUG-u, član je ARBOS kompanije za muziku i pozorište sa kojima je premijerno izveo nove opere u Klagenfurtu, Salzburgu i Pragu, sarađuje sa ansamblima kakvi su Zagrebački solisti, Cantus ansambl (Zagreb), SONEMUS (Sarajevo), Ensemble Kreativ Klagenfurt, Schallfeld Ensemble Graz, Ensemble 09 Linz i Klangforum Wien. Jedan je od suosnivača ansambla Zeitfluss, čiji je cilj, također, predstavljanje savremene muzike u njenom razvoju i izvođenje zaboravljenih ili široj publici manje poznatih djela.

Edo Mičić je vrlo rado viđen gost na festivalima kakvi su Steirischen Herbst, Tage Neuer Music Graz, Music Biennale Zagreb, Music Festival Opatija, Sonemus Festival, International Summer Music Festival Saint Donat, Epidaurus Festival Cavtat, Shanghai Spring International Music Festival.


 

PAOLETTA MARROCU, sopranistica

Paoletta Marrocu studirala je pjevanje na Muzičkom konzervatoriju u Cagliari kod Lucie Cappellino, a usavršavala se kod Renate Scotto. Prije završetka studija, 1990, osvojila je više nagrada na prestižnim međunarodnim takmičenjima, što je i bila neka vrsta najave njene uspješne karijere na internacionalnom nivou: kritičari nisu samo puni hvale za njen glas posebne boje, nego i za način na koji oblikuje uloge iz svog širokog repertoara, među kojima su: Orfeo, Norma, Lucrezia Borgia, Aida, Alzira, Giovanna D’Arco, Carmen, La Wally, Fedora, Manon Lescaut, Tosca, Suor Angelica, Madama Butterfly, Turandot...

Paoletta Marrocu danas nastupa u najznačajnijim operskim kućama širom svijeta – od SAD-a do Japana i sarađuje sa čuvenim rediteljima i dirigentima među kojima su i  Z.Metha, R.Muti, M.Plasson, D.Hardng, R.Chailly, C.Thielemann F.Welser-Möst, K.Nagano...

Također, brojni su i audio i video snimci koje je realizovala za različite diskografske kuće, a neki od njih osvojili su ugledne muzičke nagrade i priznanja.


 

 

VIOLETA SMAILOVIĆ-HUART, violinistica

Rođena u porodici poznatih muzičara, violinu počinje učiti sa 3,5 godine u klasi profesora Faruka Sijarića, a nastavlja u klasi profesora Gina Sagrestana. Sa 11 godina uspješno je debitovala kao solista sa Sarajevskom filharmonijom, a sa 18 je diplomirala na Muzičkoj akademiji u Novom Sadu, u klasi profesorice Evgenije Čugajeve. Postdiplomske studije završila je na Conservatoire National Superieure de la Musique et de la Dance u Parizu (u klasi prof. Alaina Mogliae), na Academia Inetnazionale di Musica a Portogruaro –Venezia (prof. Pavel Vernikov), te na Meadows School of Music at SMU u Dallasu (u klasi prof. Emanuel Boroka). Tokom školovanja i kroz brojne majstorske radionice, susretala se sa profesorima kao što su: Viktor Tretjakov, Gislin, Tamara Smirnova, Sergej Kravčenko, te Aaron Rosand. Dobitnica brojnih  prvih i specijalnih nagrada na republičkim i državnim takmičenjima, 1988. godine poglašena je za "najboljeg mladog muzičara Jugoslavije", u okviru državnog televizijskog takmičenja. Laureat je Sir Yehudi Menuhin Foundation (Pariz) i Sasakawa Peace Foundation (Japan), te dobitnik Special Prize INCE na  Internacionalnom  takmičenju “Trio of Trieste” (Italija). Njeni nastupi  su toplo  primljeni u nekim od najznačajnijih koncertnih dvorana poput Concertgebouw (Amsterdam), Salle Gaveau (Paris), Katedrala sv. Ivana (New York), Nybroyarken Hall  (Stockholm), Kraljevski teatar (Brisel),  Dvorana Lisinski  (Zagreb), Knežev Dvor (Dubrovnik), Sala Rachmaninov (Konzervatorij Čajkovski-Moskva), Morton Meyerson Symphony Center (Dallas). Kao solista sa orkestrom nastupala je sa Kraljevskim Simfonijskim Orkestrom Concertgebouw, Poljskim Kamernim Orkestrom, Orchestre du CNSM de Paris, Avinjonskim Orkestrom, Kamernim i Simfonijskim Orkestrom iz Nice (Ensemble Instrumental de Nice), Skopskom Filharmonijom, Sarajevskom Filharmonijom, Orkestrom JNA Beograd (1988), Orkestrom  Internacionalne Akademije Portogruaro-Venezia (Italija), Garland Simfonijskim Orkestrom u Dallasu, te Kamernim Orkestrom "Tartini" iz Ljubljane. Izvrstan izvođač savremene muzike, član je ansambla Sonemus za koji je, između ostalog,  izvela neka od najvirtuoznijih djela napisanih za solo violinu (Berio - Sequenza br.6, Sciarinno - 6 Capricci, Xenakis - Mikka). Snimila je i nosač zvuka (FNAC-Francuska) sa djelom savremenog kompozitora Davida Wilde-a "CRY", koje joj je posvećeno. Vođena dubokom i iskrenom  željom da svoje iskustvo i znanje prenese mladim violinistima, već dugi niz godina Violeta Smailović-Huart održava majstorske radionice u okviru internacionalnih ljetnih škola i seminara, te na najprestižnijim evropskim muzičkim akademijama (Mozarteum u Salzburgu, kao i seminar održan 2014. godine studentima Čajkovski Konzervatorija u Moskvi). Profesor je violine na renomiranoj Muzičkoj Akademiji u Parizu «Schola Cantorum», te vanredni profesor na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Od 2011. na poziv Kraljevske palate Maroka radi sa najtalentovanijim mladim violinistima te zemlje. Violeta Smailović-Huart svira na majstorskoj violini italijanskog graditelja Enrica Rocce. Kritičarka Bosiljak Perić-Kempf o njoj piše: „Ova karizmatična umjetnica, fascinantne osobnosti, zvuka u hiljadu boja, perfektne tehnike i neiscrpne energije sretni je spoj urođene muzikalnosti i odličnog muzičkog obrazovanja.“ (Bosiljka Perić-Kempf, Novi List, Hrvatska, 2008).

 



Video

Sarajevska filharmonija 2016

Sarajevska filharmonija 2016

Fotogalerija

Gianluca Marciano

Gianluca Marciano

Audio

Prijava na newsletter

Unesite vašu e-mail adresu i pretplatite se na newsletter Sarajevske filharmonije.